بازیگر پولساز ایران محمدرضا گلزار است.

دوشنبه 24 شهريور 1399
2:22
سارا

محمدرضا گلزار در پشت صحنه سریال گیسو مشغول بازی با دوستان. محمدرضا گلزار آنچنان در عرصه بازیگری معروف است که کمتر کسی پیدا می‌شود که او را نشناسد. محمدرضا گلزار کارهای سینمایی متعددی را بازی کرده و جلوی دوربین کارگردان های متفاوتی به ایفای نقش پرداخته است.محمدرضا گلزار در سال 1379 برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد. محمدرضا گلزار با اینکه چند باری تا آستانهٔ بازی در فیلم های کارگردانانی چون بهرام بیضایی برای فیلم لبه پرتگاه، داریوش مهرجویی برای فیلم مهمان مامان، مسعود کیمیایی برای فیلم سربازان جمعه و ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم دعوت پیش رفت اما هیچ کدام به نتیجه نرسید. در فیلم مهمان مامان علاوه بر آمادگی و تمرین برای بازی در این فیلم پارسا پیروز فر نقش او را بازی کرد.

تصویر جدید محمد رضا گلزار مشغول بازی با پلی استیشن

پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران

سالیان است هرگاه در ایران واژه سوپراستار به گوش می‌خورد، اولین نامی که ناخودآگاه به ذهن می‌آید محمدرضا گلزار است. محمدرضا گلزار بازیگر، خواننده، نوازنده و مدل موفق ایرانی است. تیپ و استایل خاصش طرفداران زیادی دارد. او پرطرفدارترین بازیگر ایرانی در فضاهای مجازی ازجمله اینستاگرام است. محمدرضا گلزار اولین بار در «سام و نرگس» ایرج قادری دیده و شد این روزها «آینه‌ بغل» را در سینما دارد. برخی او را گران‌ترین بازیگر ایرانی می‌دانند. اما چه کسی است که نداند این بازیگر گران‌قیمت، نزدیک به دو دهه پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران هم بوده است. گلزار در میان بازیگران مرد، در کنار امین حیایی و در میان آرتیست‌های خانم بیشتر از همه با الناز شاکر دوست و مهناز افشار همبازی بوده و زوج‌های آشنایی را تشکیل داده است.

کودکی و نوجوانی

محمدرضا گلزار در نخستین روز از بهار (فروردین) 1356 در تهران متولد شد. اصالتی آذری دارد و پدرش از ثروتمندان شناخته‌شده تبریزی است. محمدرضا فرزند سوم خانواده است. علیرضا و آتوسا نام خواهر و برادر بزرگ او و بردیا برادر کوچک‌ترش است. تحصیلات یکی از مسائل حائز اهمیت خانواده گلزار بوده است. پدر و برادر بزرگ‌ترش هردو مهندس، خواهر و برادر کوچک‌ترش مترجم زبان‌های انگلیسی و آلمانی هستند. محمدرضا هم همین‌طور که مستحضر هستید به راه هیچ‌یک نرفت و هنر را انتخاب کرد. زمانی هم که هنر را آغاز کرد با مخالفت‌هایی روبه‌رو می‌شد. پدرش مخالف اصلی گیتار زدن او بود. البته ناگفته نماند محمدرضا گلزار تا سال سوم دبیرستان همواره شاگرداول مدرسه و منطقه بوده است. تنها در سال پیش‌دانشگاهی که به عشق پزشکی کنار دانش‌آموزان تجربی (رشته غیرتخصصی‌اش) می‌نشست، نتوانست شاگرداول باشد. متأسفانه یا خوشبختانه رتبه قابل‌قبول را در کنکور تجربی کسب نکرد و راهی دانشگاه آزاد تهران جنوب برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک شد. جالب اینجاست آقای سوپراستار در سال‌های ابتدایی اصلاً توجهی به فضای هنری یا حداقل تحصیل در رشته‌های هنری نداشته است. محمدرضا گلزار می‌گوید: «12 سال از دبستان تا پایان دبیرستان تمام فکرم درس خواندن بود و ورزش.» درباره فعالیت‌های ورزش محمدرضا گلزار هم مفصل توضیح خواهیم داد.

آغاز فعالیت هنری

همه‌چیز از ارگ پایه‌دار دوطبقه قدیمی خواهرش شروع شد. محمدرضا تمرین موسیقی را با همان ارگ آغاز کرد. هیچ‌گاه استاد موسیقی نداشته است. با نگاه کردن به دست دیگران و به‌صورت خودآموز پیانو و نواختن گیتار را آموخت. آشنایی‌اش با پیام صالحی در سال‌های ابتدایی دانشگاه مسبب تشکیل گروه آریان شد. محمدرضا گلزار یک جورایی از مؤسسین آن گروه می‌باشد. او و پیام صالحی ایده اولیه تشکیل گروه را دادند و بعد بقیه اعضا ازجمله علی پهلوان غیره اضافه شدند. نخستین کنسرت «گروه آریان» سال 1377 در جزیره قشم برگزار شد. 15 فروردین 1379 نیز، «آریان» اولین آلبوم رسمی خود را منتشر کرد و با استقبال خوبی هم همراه شد. محمدرضا گلزار در چندصد اجرای این گروه در شهرهای مختلف داخل و خارج ایران حضور داشت. گلزار نوازنده گیتار و گاهی هم پرکاشن بود. تا اینِکه آشنایی‌اش با ایرج قادری و ورود به سینما مسبب جدایی محمدرضا گلزار از آن گروه دوست‌داشتنی شد.

برای خواندن ادامه مطلب بازیگرخبر را دنبال کنید.


برچسب ها: بازیگر ,
[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رسانه نو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]